No longer uptodate!
After nearly 15 years, this website is being decommissioned. For a while, this old version will still be reachable, but it will no longer show reliable information about events at ausland,
The new version of our website can be found here: https://ausland.berlin
Marcio Mattos
Marcio Mattos (* 20. März 1946 in Rio de Janeiro) lernte als Jugendlicher akustische Gitarre und wechselte beeinflusst durch den Jazz als Autodidakt zum Bass. Während seiner Ausbildung im Institut Villa-Lobos in Rio beschäftigte er sich intensiver mit Improvisation und mit elektronischer Musik. 1970 migrierte er nach Großbritannien, wo er zunächst mit John Surman, John Stevens und Keith Tippett arbeitete. Er nahm mit dem Spontaneous Music Ensemble auf und spielte in Ken Hyders Talisker, bevor er Mitglied des Quartetts von Eddie Prévost wurde. Er trat in verschiedenen Formationen von Elton Dean und mit Derek Bailey auf, aber auch mit Dewey Redman und mit Marilyn Crispell. Daneben arbeitete er mit Ballettgruppen wie dem Ballet Rambert und der Extemporary Dance Theatre Company, machte aber auch elektroakustische Musik mit dem West Square Electronic Music Ensemble. Weiterhin arbeitete er mit Georg Gräwes GrubenklangOrchester, in verschiedenen Formationen um Evan Parker, mit Chris Burn und mit Tony Oxleys Celebration Orchestra. Mit Chris Biscoe, Brian Godding und Tony Marsh trat er als Full Monte auf und improvisierte mit Maggie Nicols, mit Michael Vatcher, mit Paul Dunmall und mit John Butcher. Er ist Mitglied des Bardo State Orchestra und des London Improvisers Orchestra, spielt mit Phil Minton, Fred Van Hove und Martin Blume in der Gruppe AXON und tritt in Japan mit Musikern wie Shiku Yano, Akemi Kuniyoshi, Sabu Toyozumi und Keiko Midorikawa auf. 2006 wirkte er in Evan Parkers Transatlantic Art Ensemble beim Album Boustrophedon mit.
Marcio Mattos ist seit einer Ausbildung am Goldsmiths College (1981 bis 1984) als Bildender Künstler aktiv; er arbeitet insbesondere mit Ton und hat international in diversen Galerien und Ausstellungen seine Arbeiten präsentiert.
+++ english +++
Marcio Mattos (* March 20, 1946 in Rio de Janeiro) learned acoustic guitar as a teenager and, influenced by jazz, switched to bass as an autodidact. During his training at the Villa-Lobos Institute in Rio, he became more intensively involved with improvisation and with electronic music. In 1970 he migrated to Great Britain, where he first worked with John Surman, John Stevens and Keith Tippett. He recorded with the Spontaneous Music Ensemble and played in Ken Hyder's Talisker before becoming a member of Eddie Prévost's quartet. He performed in various formations of Elton Dean and with Derek Bailey, but also with Dewey Redman and with Marilyn Crispell. He has also worked with ballet companies such as Ballet Rambert and the Extemporary Dance Theatre Company, as well as making electroacoustic music with the West Square Electronic Music Ensemble. He has also worked with Georg Gräwe's GrubenklangOrchester, in various formations around Evan Parker, with Chris Burn and with Tony Oxley's Celebration Orchestra. He has performed with Chris Biscoe, Brian Godding and Tony Marsh as Full Monte and improvised with Maggie Nicols, with Michael Vatcher, with Paul Dunmall and with John Butcher. He is a member of the Bardo State Orchestra and the London Improvisers Orchestra, plays with Phil Minton, Fred Van Hove and Martin Blume in the group AXON, and performs in Japan with musicians such as Shiku Yano, Akemi Kuniyoshi, Sabu Toyozumi and Keiko Midorikawa. In 2006 he appeared with Evan Parker's Transatlantic Art Ensemble on their album Boustrophedon.
Marcio Mattos has been active as a visual artist since training at Goldsmiths College (1981 to 1984); he works especially with sound and has presented his work internationally in various galleries and exhibitions.
- Login to post comments